Filmová recenzia: Hancock

pridal admin 7.7.2008 o 10:51

Hancock

Viac ako čokoľvek iné, je Hancock ďalší triumf pre herca Willa Smitha. Po premiérovom víkende zarobil len v Amerike 107 miliónov dolárov a s príjmami zo zvyšku sveta už má na konte 185, 3 miliónov. Pri 150 miliónovom budgete, ktorý mal film k dispozícii je jasné, že sa nevyhneme pokračovaniu. Superhrdinský Hancock upevnil Smithovu pozíciu Superhviezdy Hollywoodu – je to jeho ôsmy film, ktorý zarobil viac ako 100 miliónov a Smith sa etabloval ako najistejšia finančná investícia v továrni na sny.

Je ale Hancock aj dobrý film? Bohužiaľ, nie je. Nie je to ani zlý film, ale zostáva ďaleko za obrovskými očakávaniami, ktoré do neho boli vkladané. A to som naozaj chcel, aby fungoval. To, čo bolo ale najväčšou obavou sa nakoniec aj potvrdilo – Hancock sa snaží byť veľa vecí naraz a ani jednou nie je poriadne. Je tam humor, ale ten v druhej polovici ustúpi vážnejšej dejovej línii. Zvrat k nej je však nelogický a chýba mu vierohodnosť. Príbehu chýba poriadny záporňák, ale film si nikdy nedá čas poriadne sa mu venovať a uveriteľne ho vybudovať. Na viacerých miestach filmu dôjde dych a scenár si pomôže nezmyslenými skokmi a zvratmi. Režisér Peter Berg sa snaží, ale tento žáner mu očividne nesadne a výsledok je ako sex s lacnou štetkou a dvoma kondómami – účel splní, ale nikdy to nie je naozaj osobné a úprimné a necítiť v tom ten poriadny bing-bang.

Problémom je aj vekové zaradenie filmu. Tvorcovia si dali za ciel PG-13, nezmyselné americké hodnotenie, prístupné pre všetky vekové kategórie s varovaním pre rodičov, ktoré dovoľuje len jednu nadávku a iné absurdnosti. Tvorcov núti k rôznym kompromisom, poskytne im však za to najväčší možný divácky profit. Hancock bol preto viackrát prestrihaný a je to cítiť.

Téma skrachovaného superhrdinu, ktorému nezáleží na živote seba samého ani ľudí okolo si doslova prosí o temnejšie spracovanie, bez nutnosti brať si servítky pred ľahšie ovplyvniteľným divákom. Hancock-film túto šancu ale v kine nikdy nedostane. A tak, zatiaľ čo Hancock-superhrdina, v čase keď sa po 90 minútach dovalí ku koncu príbehu, zrealizuje svoj plný potenciál a stane sa tým, na čo bol predurčený, Hancockovi-filmu sa to za celú dobu nikdy nepodarí.

Režisér Peter Berg

Hancock

O filme