Kurt, pre mňa si tu furt |
Hoci od smrti frotnmana kultovej grungeovej skupiny Nirvana uplynulo už 13 rokov, Kurt Cobain sa ešte stále z času načas objaví v médiách. Ani fanúšik s najživšou fantáziou však nečakal, že speváka niekedy uvidí propagovať zo záhrobia odolnú obuv. Cobain pritom nie je jedinou hviezdou, ktorá sa rozhodla propagovať svoj nehynúci vzťah k značke Dr. Martens – v kampani londýnskej agentúry Saatchi & Saatchi sa objavil aj Sid Vicious zo Sex Pistols (krpcami zatrepal v roku 1979), Joey Ramone z The Ramones (fialky vonia odspodu od roku 2001) a Joe Strummer z The Clash (vypustil dušu v roku 2002). Autor billboardov Andrew Petch vysvetľuje: „Chceli sme poukázať, že topánky Dr. Martens boli vyrobené na to, aby niečo vydržali. Zistili sme, že značku obľubovali práve títo zbožňovaní muzikanti. Tým, že sme ich obuli aj v nebi, sme dokonalo zdôraznili trvácnosť topánok a vytvorili priam ikonické obrázky.“ Pokým Petch sa cíti ako génius, Kurtova manželka ho vníma ako obyčajného hrobokopa. Pre magazín People sa vyjadrila, že o reklamnej kampani nemala potuchy a spôsob, akým agentúra zneužila Cobainovu fotografiu na komerčné účely, označila za opovrhnutia hodný. Na druhej strane, možno teraz vďaka tantiémam nebude musieť predať väčšinu Kurtovej pozostalosti tak, ako plánovala, aby si mohla naďalej dovoliť Skúšam si predstaviť kampaň v štýle ‚Cobain nosí Dr. Martens‘ v našich pomeroch. Presvedčil by vás Ivan Krajíček ponorený do útrob elegantnej obuvi značky Baťa? Alebo Karol Duchoň triemajúci šuštivú látku z Makyty Púchov? A či Eva Máziková v pavučinovo jemnom neglížé od Trikoty Vrbové? …no tak pŕŕŕ, tuším sa nachádzam skutočne ďaleko za hranicou vkusného a gentlemanského humoru. Pani Eva sa teší nanajvýš dobrému zdraviu – dúfam, že to tak zostane navždy a že ju v reklame na negližé nikdy neuvidíme.
|