Balenciaga je obvinená zo šírenia detskej pornografie |
Aj ten najväčší módny ignorant musí poznať túto značku. Balenciaga totiž posledný čas vypúšťa ten najväčší odpad, ktorý kedy ľudstvo na sebe malo oblečené. A verte, že mňa by ste nechceli vidieť “nahodenú”, keď si chodím pre balíky ku kuriérovi. No s tou najväčšou sebareflexiou môžem povedať, že na výtvory tohto preceneného brandu to ani zďaka nemá. A o to viac zarážajúce na tom je, že stále sa nájdu jednotlivci, ktorí sa do tých vecí navlečú. A ešte za to zaplatia aj tisíce eur. Napr. taká Kim Kardashian (43). Tá je známa ako ich najväčšia fanúšička. Otázne však teraz je, či ňou ostane aj po ich najnovšej kampani. V módnom dome si očividne dávajú feťácke teambuilding párty, na ktorých sa všetci sfúkajú a potom vymýšľajú tie najväčšie debiliny. A to ešte s pocitom spokojnosti, že veď „super, hahaha, sme kreatívni.” Okrem otrasných výrobkov predstavili v októbri na prehliadke modelov, ktorým pomocou make-upu namaľovali modriny. To sa, pochopiteľne, viacerým prítomným nepáčilo a tak ich kampaň bola skôr kritizovaná, než obdivovaná. A čo urobili oni? Vydali do sveta ďalšiu kampaň, ktorá sa tiež nezaobišla bez škandálu a kontroverzie. Tentokrát v nej však zapojili malé deti. Balenciaga pred pár dňami poslala do sveta svoju vianočnú kampaň, kde však už nefigurujú dospelí pomaľovaní ľudia, ale dve malé dievčatká. Tie v rukách držia plyšových medvedíkov. Na tom by samozrejme nebolo nič zlé, keby však doplnky nemali sexuálny podtón a neboli vyobrazené v štýle BDSM (zväzovanie a disciplína, dominancia a submisivita, sadizmus a masochizmus). Fotky z tejto kampane sa začali ihneď vo veľkom rozoberať a značka opäť začala čeliť kritike. Viacero médií dokonca obviňovalo brand zo šíreniu detskej pornografie. A keď už tlak spoločnosti bol veľký, prišlo jedno hlúpe ospravedlnenie v podobe príbehu na Instagrame. „Hlboko sa ospravedlňujeme za kontroverznú kampaň. Priznávame sa, že plyšové medvedíky s podtónom BDSM sa v nej nemali objaviť. Kampaň odstránime zo všetkých našich platforiem, “ zverejnil kreatívny riaditeľ Demna Gvasalia na oficiálnom účte značky. Čo sa týka fotiek, tie boli potom hneď ako sľúbil vymazané. Údajne za snímkami stal známy a úspešný fotograf Gabriele Galimberti, ktorý pracuje aj pre National Geographic… Inak toto nie je prvýkrát, čo módny dom vytiahol takéto srajdy do kampane. Po tomto škandále si fanúšikovia všimli a začali poukazovať na ďalšie nevhodne použité objekty. A to napr. v prome so značkou Adidas. Ako rekvizity boli na rozhádzanom pracovnom stole vraj použité súdne dokumenty o „virtuálnom detskom porne“ z roku 2008. Balenciaga sa teraz teda takisto ospravedlňuje aj za toto. Priznáva, že je to znepokojujúce, a podniká vraj súdne kroky smerom k stranám, ktoré sú zodpovedné za vytvorenie týchto diel. Ľudia po týchto informáciách hromadne začali schválne ničiť ich výrobky a hlásiť do sveta, aby si ľudia tento brand viac nekupovali. Na škandál reagovala napokon aj Kimča, ktorá bola najprv pár dní ticho. „Ako matka štyroch detí som bola otrasená znepokojivými obrázkami. Bezpečnosť detí sa musí brať s najvyššou úctou a akékoľvek pokusy o normalizáciu zneužívania detí akéhokoľvek druhu by v našej spoločnosti nemali mať miesto – bodka, “ napísala Kardashianka na Twitter. Potom ale dodala, že oceňuje to, že kampaň stiahli a ospravedlnili sa za ňu… …..ešte keď jej zaplatia pár miliónov, tak aj uverí tomu, že to nebolo schválne a opäť im bude robiť reklamu za reklamou. Každopádne nech to je teda už ako je, nech mi nehovorí nikto, že si tie fotky neprechádza obrovský tím ľudí a že toto nebol úmysel. Lebo však aj zlá reklama je reklama. A oni si v poslednom čase idú práve takýto marketing.
Vianočná BDSM kampaň
Fotka poukazujúc na spoluprácu s Adidas Použité súdne dokumenty o virtuálnom detskom porne z roku 2008
Ide inak o kabelku v hodnote 3-tisíc dolárov
Ospravedlnenia za oba prípady Kim Kardashian a jej vyjadrenie
Najprv povedala, že prehodnocuje svoj vzťah s nimi…
Kimča a brand
Ľuďom to však nie je jedno
O čo, že to napokon aj tak z koša zas vytiahla?
Keby ste náhodou zvažovali modeling, asi budete mať šancu… teraz možno budú aj zháňať
Len sa naučte takúto chôdzu à la ja po 12. hodinách v práci
Tu sú tie ohavnosti, o ktorých som hovorila
Ikea musí prasknúť závisťou
Zdroje: Washingtonpost.com |